Viimastel päevadel on rohkem kui tavaliselt räägitud sisuturundusest. Põhjuse selleks andis TV3, kes juba mõnda aega müüb sisuturunduse nime all kommertslugusid oma uudistesaatesse. Juba paar aastat või isegi kauem on sarnast teenust pakkunud ajalehed ja veebiportaalid, kuhu saab raha eest sisuturunduse nime all oma ettevõtte nimelise kommertsartikli või sponsorteate osta.

 

Tegelikult on sisuturundus (ingl k content marketing) midagi enamat kui kommertsartikkel mõnes meediakanalis. Sisuturundus on järjepidev turundus- ja äriprotsess, mille raames ettevõte loob ja edastab asjakohast ja väärtuslikku sisu.

Sisuturunduse eesmärgiks on leida, kaasata ja sidustada oma sihtgrupp nii, et see paneb kliendi kasumlikult tegutsema ettevõtte huvides. Ehk teisisõnu, paneb kliendi ostma, ostu sõpradega jagama ja ettevõtet ning tema tegemisi sotsiaalmeedias kiitma.

 

Oletame, et sul on meesteriiete kauplus. Sa müüd triiksärke, ülikondi, mantleid, lipse, isegi mütse ja jalanõusid. Kui sa lood oma kauplusele Facebooki lehe ja hakkad kohe oma potentsiaalsele klientuurile müügisõnumeid edastama, siis tõenäoliselt sa ebaõnnestud. Inimesed ei tule kauplusesse, müük ei kasva ja sinu Facebooki lehte ei külasta soovitud arv inimesi.

Aga kui sa näiteks lood blogi ja hakkad rääkima meestemoest, oled sa avangu teinud õigesti. Selle asemel, et osta tasulisi kommertsartikleid ja sponsorlugusid ning kulutada palju raha, loo parem oma tugev sisuturunduskanal, mis aitab kasvatada tuntust, paneb sihtgrupi sinu brändi, toote ja teenuse vastu huvi tundma, suurendab müüki ja kasvatab kliendibaasi.

Näiteks: sa kirjutad artikli selle hooaja meeste riietumistrendidest ja jagad selle artikli oma ettevõtte Facebooki lehele. Leidub inimesi, kes artiklit loevad, jagavad ja kommenteerivad. Artikkel jõuab paljude potentsiaalsete klientideni ja nad on valmis sinu tooteid ostma ja proovima.

 

Võibolla ei ole sisuturundus nii lihtne, nagu ma elpool kirjeldasin, aga tegelikult ei ole see ka raketiteadus. Vaja on tahtmist, pealehakkamist ja sihikindlust. Võibolla ka juhiseid edukatelt sisuturundajatelt. Kindlasti peab sinu ettevõtte sisuturundus olema strateegiliselt oluline turunduse osa, millega tegeldakse regulaarselt ja eesmärgiga jõuda oma valdkonnas arvamusliidriks.

Nii et enne kui sisuturunduse artikli või kommertsloo lased kirjutada, alusta algusest. Ja tee seda õigesti.

 

Edukat sisuturundamist!

Margo Kütt
Imagine loovjuht